Een 'andersom' aanbod voor de dienstenchequesector

erkend opleidingsaanbodwat is interactief theater?

Opleidingen met toegepast theater voor de dienstenchequesector

AndersOm werd als partner van VormDC gevraagd om een theatervoorstelling uit te werken die jonge huishoudhulpen aanmoedigt om opleidingen te volgen. Die vraag resulteerde in een interactieve theatervoorstelling geschikt voor een groot publiek. Een aangepaste versie van deze voorstelling, die tegemoet komt aan opleidingsbehoeften, bieden we binnenkort aan als opleiding.

AndersOm is al sinds 2010 actief als aanbieder van opleiding en coaching binnen de dienstenchequesector. Enkele jaren later werden een paar opleidingen met interactief theater als methode erkend. Daarnaast werkt AndersOm vaak samen met andere opleidingsvertrekkers om  een aanbod op basis van theater voor hen te ontwikkelen of hun bestaand aanbod hiermee te verbeteren.

Opleidingsaanbod voor huishoudhulpen en omkaderend personeel

Ben je op zoek naar een opleiding:

  • die echt anders is?
  • waarvoor je medewerkers je nadien oprecht dankbaar zijn en vragen om meer?
  • waar je medewerkers graag naartoe gaan?
  • waaraan ze actief willen deelnemen?
  • die aangenaam, to the point en concreet is?
  • waarbij de theorie getoond in plaats van verteld wordt?
  • die concrete tips geeft die huishoudhulpen meteen toepassen?

Dan ben je op zoek naar een opleiding die ‘andersom’ is opgebouwd. Sinds 2010 begeleidt AndersOm binnen de dienstenchequesector in samenwerking met een groep acteurs groepscoachingtrajecten en erkende opleidingen met interactief theater als methode.  

Opleidingen voor huishoudhulpen

• Klant is Koning?! Professioneel reageren in lastige situaties 

Dat is zo toch niet bedoeld… Omgaan met grensoverschrijdend gedrag van klanten

Vertrouwen bij klanten bouwen en behouden. De basisregels van klantgerichtheid

Grenzen stellen naar klanten toe

Opleidingen voor omkaderend personeel

Klantvriendelijk reageren op discriminerende verzoeken van klanten
Omgaan met klachten
Slecht nieuws brengen
Omgaan met verbale agressie (aan telefoon)
Problemen aankaarten en feedback geven aan huishoudhulpen
Van weerstand naar engagement
Bemiddelen in een conflict tussen de huishoudhulp en de klant

Vraag gratis en vrijblijvend informatie aan over de opleidingen

Vink hieronder aan over welke opleidingen je informatie wenst.

Informatie opleidingen HHH

Informatie opleidingen kaderpersoneel DCO

Ik behandel jouw gegevens conform mijn privacyverklaring. Dat betekent dat ik deze gegevens enkel gebruik om je te informeren rondom jouw vraag, tenzij je je ook aanmeldt voor de nieuwsbrief. Ik zal jouw gegevens discreet behandelen, nooit doorgeven aan derden of je spammen. Neem gerust contact met mij op als er toch iets is dat je niet in orde vindt.

De voorstelling van het event als opleiding binnen jouw DC-onderneming

Misschien heb je het interactief theater ‘Expeditie Soft Skills’ zelf gezien of je hebt je medewerkers horen vertellen hoe leuk het was. Wil je deze voorstelling graag aanbieden aan de huishoudhulpen binnen jouw organisatie? Dat kan, ook als opleiding. Dan is de voorstelling niet alleen leuk en motiverend, maar ook leerzaam.

Onder de titel ‘Huishoudhulp zkt oplossing’  hebben we een aangepaste versie van de voorstelling gemaakt. Met veel meer interactie en praktische tips die de huishoudhulpen meteen kunnen toepassen. Op vraag kunnen we ook de inhoud aanpassen door andere praktijkvoorbeelden te gebruiken.

Vraag gratis en vrijblijvend informatie over deze opleiding

Ik behandel jouw gegevens conform mijn privacyverklaring. Dat betekent dat ik deze gegevens enkel gebruik om je te informeren rondom jouw vraag, tenzij je je ook aanmeldt voor de nieuwsbrief. Ik zal jouw gegevens discreet behandelen, nooit doorgeven aan derden of je spammen. Neem gerust contact met mij op als er toch iets is dat je niet in orde vindt.

Ik raad AndersOm aan aan organisaties die op zoek zijn naar opleidingen die afwijken van de standaard. Opleidingen die laagdrempelig en creatief zijn en waarvan de inhoud op maat wordt opgesteld. Dat maakt AndersOm uniek. De opleiding was geen copy-paste van andere opleidingen maar vertrok vanuit cases die wij zelf hadden aangeleverd. Het leek alsof Ann en haar acteurs al jaren voor Puuur werkten en dat maakte de opleiding sterk.

Laura Reumers
HR-verantwoordelijke, Puuur

Vanuit AndersOm geeft Ann bij ons opleidingen waarbij zij gebruik maakt van rollenspelen en interactief theater. Vanuit die zeer positieve samenwerkingservaring kwamen we voor de uitwerking van een theatrale beursact daarom ook snel weer bij Ann terecht. Al bij het eerste contact zat Ann op dezelfde golflengte. Onze werktitel “10 supertips van de huishoudheld” kreeg meteen vorm. Eens de praktische overeenkomst was afgesloten, werd de eerste repetitie gepland. Het was zeer vruchtbaar om die bij te wonen: de kennismaking met de acteurs, de directe live wisselwerking, de terugkoppeling, … Dankzij de heldere en duidelijke communicatie van Ann voelden we ons van meet af aan nauw betrokken bij de creatieve uitwerking. Er werd rekening gehouden met de gevoeligheden rond het thema en onze ongerustheid rond de dunne lijn tussen zinvolle info meegeven en toch een luchtige format neerzetten, werd heel open besproken. Toegankelijkheid en professionaliteit zijn twee belangrijke talenten die Ann moeiteloos combineert. Het was erg aangenaam samenwerken, wij kijken alvast uit naar de volgende keer.

Marjan Pittevils
Marketing Communicatie Manager, Puuur

Ann bekijkt echt alles andersom en geeft je daarmee nieuwe inzichten. Ze helpt je om het hele plaatje van je organisatie anders te bekijken. 

Marleen Vanlingen
afdelingshoofd, BalDeMo

Positief is de open en constructieve samenwerking met Ann. Vanaf het begin bouw je samen met haar de opleiding op en deze wordt gaandeweg bijgestuurd al naargelang de noden. Bovendien vind ik het ook fijn dat Ann snel terugkoppelt na elke opleiding. Haar feedback is steeds open, eerlijk en opbouwend.

Laura Reumers
HR-verantwoordelijke, Puuur

Ann voelt heel goed aan wat er speelt in een groep en kan obstakels wegnemen zodat mensen van elkaar kunnen leren. Mijn team blijft dat nu ook doen: ze helpen elkaar en sturen elkaar bij. Waar er vroeger gepraat werd over de verschillende meningen, spreken ze nu met 'wij' en over 'onze aanpak'. Dit traject heeft mijn verwachtingen ver overstegen!

Marleen Vanlingen
afdelingshoofd, BalDeMo

Tijdens de teamtraining die Ann verzorgde heeft mijn team op korte tijd heel veel geleerd. Ze hebben niet alleen een betere manier gevonden in feedback geven en omgaan met weerstand. De training heeft ook een positief effect op het teamgevoel: de positiviteit en de samenhorigheid zijn terug aangewakkerd, er is meer openheid en iedereen laat zich nu zien zoals hij echt is.

Marleen Vanlingen
afdelingshoofd, BalDeMo